Sofia Haag

LONDON SNAPSHOTS

Hej på er efter nästan en veckas uppehåll från bloggen! Hade faktiskt med mig datorn men så fungerade inte wifi för mig på hotellet. Har i alla fall fotat en del och planerat inlägg och nu när jag är hemma kan jag publicera!
________________________________________________________________________________________________________________

UP IN THE AIR
Flyget var försenat med ungefär fyra timmar när vi skulle till London på grund av att det tydligen var storm där. Det kändes ganska segt eftersom vi kom dit mycket senare än planerat och "förlorade" första kvällen. Vi kom fram till hotellet vid elva på kvällen (istället för typ sju vilket först var beräknat) men då beställde vi roomservice så det blev ett bra avslut ändå. Och så var det lite mysigt att flyga på kvällen då hela staden var upplyst, kan ni hitta Tower Bridge på bilden tillexempel?
HELLO BEN / LADY GODIVA
Vi bodde på Marriott County Hall som låg precis bredvid London Eye och mittemot Big Ben, ett superbra läge då det var väldigt centralt. Så när vi gick ut ur hotellet första dagen var Big Ben alltså det första vi såg! Vi utforskade staden och promenerade runt i olika områden. Var bland annat en del i Covent Garden och kikade i mysiga butiker och där köpte jag chokladdoppade jordgubbar från Godiva. Underbart!
LOVELY NOTTING HILL
Detta var femte gången jag var i London och aldrig tidigare hade jag besökt Notting Hill. Nu tog jag tag i saken och styrde familjen mot Notting Hill den andra dagen. Det var verkligen så mysigt område!! Vi började med frukost på Le Pain Quotidien och promenerade sedan mot Portobello Road. Så himla fina hus med antingen kritvit fasad eller de berömda små färgglada husen. Fotade överallt då man hela tiden såg nya söta byggnader. Köpte cupcakes på The Hummingbird Bakery och en islatte på Starbucks som jag promenerade runt med. Det var en mysig marknad med diverse affärer och för mig blev jag faktiskt en skinnkeps rikare (älskar den). Hett tips alltså, åk till Notting Hill om ni är i London, så glad att vi äntligen kom dit!

A DAY AT HARRODS
Sista dagen började vi med frukost i Knightsbridge på ett elegant ställe intill Harrods och fortsatte sedan in till varuhuset. Jag gillar ju att gå
runt på NK här i Stockholm men Harrods är något helt annat, man måste helt enkelt dit! Jag köpte macaroons från Ladurée och fick två
inspirationsböcker men annars gick jag mest runt bland de exklusiva märkena för kläder och väskor. Mysigt! Sedan promenerade vi i Hyde Park / Kensington Gardens som även det var något nytt (trots att det som sagt var femte gången jag besökte London). Kort och gott var det en väldigt bra resa som gick alldeles för snabbt och tycker det känns faktiskt ganska tråkigt att vara hemma... Har flera inlägg planerade med inköp och fler bilder! Kram.