Sofia Haag

Kategori: Resor

It's Something About New York

Empire State Building // British Vogue and Starbucks Maple Machiato // Lots of flowers at Macy's // Time's Square // Best breakfast at Junior's - frensh toast and strawberries.

Central Park

NYC Summary

Åh, jag är hemma från världens bästa stad och det känns egentligen inte allt för kul! Var faktiskt denna gång riktigt dålig på att fota, mest för att jag redan fotat det mesta av staden redan. Det var ju sjätte gången jag var där och på de gångerna har man liksom hunnit se det mesta. Hur som helst var det underbart att vara i New York och vissa dagar var det till och med riktigt varmt. Då promerade vi runt i Central Park i timmar. Har verkligen gått hur mycket som helst denna senaste vecka. Och shoppat massor kan man tillägga (kommer säkerligen fota och visa här i bloggen), är så nöjd! Älskade förövrigt att i varje gathörn, på varje taxibil, fanns det skyltar med reklam för sista säsongen av Mad Men som är en stor favorit inom tv-serier. Har verkligen haft det fantastiskt och har ni aldrig varit i New York rekomenderar jag att boka en biljett nu!

The City & The Moon

Hur utförligt jag än försöker beskriva detta kommer nog ingen förstå just exakt hur det var. Precis innan vi planet lyfte på väg tillbaka från New York till Sverige, precis då jag satte på en av finaste låtarna jag har i min lista, såg jag månen. Det var en riktigt stor, rund fullmåne som såg nästan alldeles röd ut och hela himlen skiftade i orange innan vi kom upp i luften. Och när vi väl gjorde det flög vi ganska nära precis över Manhattan och jag kunde se det upplysta Freedom Tower och Empire State Building under oss, med fullmånen över oss, och tonerna av en av de finaste låtarna jag har i min lista i hörlurarna!

Time For NEW YORK

Promenera i Central Park med en White Mocka latte i handen, shoppa på 5th Avenue, checka in på Marriott Marquise på Times Square och hoppas på "a room with a view", äte godaste fukosten varje morgon på Junior's, besöka nya delar av Manhattan, gå på Bergdorf Goodman och fika på mysiga caféer, äta chokladdoppade jordgubbar från Godiva och köpa Ladurée macaroon's från Upper East Side butiken, shoppa lite mer, äta goda middagar, åka till Brooklyn och promenera över bron och framförallt fota! Både allt nytt och motiv jag redan fotat tidigare haha. Snart är jag där!!

Efterlyser New York Tips

Känns helt sjukt att jag åker till favoritstaden om 20 dagar. New York! Eftersom det är sjätte gången jag åker dit vill jag testa och se lite nytt. Tillexempel vill jag åka till Long Island och Hamptons, Coney Island och Brooklyn, besöka Bergdorf Goodman och Tiffany's på 5th Avenue (vilket är sjukt att jag inte gjort än), gå på nya mysiga cafeer och brunchställen och utforska nya delar av Central Park. Trots att jag har varit i New York fem gånger tidigare tar jag emot alla tips jag kan få med öppna armar. Tips på restauranger, affärer, platser etc etc. Det vore gryymt, tack!

Under the sea

Självfallet fanns det ett akvarium i världens största köpcentrum - Dubai Mall!

Inspiration From Dubai

Poolhäng med choklad och bananmilkshake + bästa boken How to be parisian (perfa eftersom jag vill vara fransk).Fina blommor är alltid inspirerande! Drömbilen! Tycker det är så snyggt med bilar som har två ränder och röd får den ju även gärna vara! Mitt allra första besök på Tiffany's!! Det kan man inte tro eftersom jag är stort fan av Breakfast at Tiffany's, detta var på Dubai Mall - världens största köpcentrun.Pelare full av snäckor på hotell Atlantis.Favoritsolglasögonen (Marilyn inspirerande) och Voss vatten som automatiskt fick mig att tro att jag kom direkt från Tumblr.Klockren skylt!

Treats of Abu Dhabi / Dubai

Hotellfrukost!
Kamomillte och en stor macaroon blev en favorit! Första gången på ett mysigt café på hotellet och andra på Paul, ett café som jag och mamma var på mycket i Prag och hittade även i Dubai.
Starbucks var en självklarhet (även om jag gillar det mer Sverige haha). Här med isvaniljlatte och felstavat namn utanför Atlantis hotell.

Hotel Atlantis

När jag såg en dokumentär på tv för 7 år sedan om Dubai som bland annat visade palmön - då visste jag att den nya drömdestinationen skulle bli just Dubai. När vi åkte över staden med flygplanet precis innan vi landade och såg palmön från above kändes allting i stort sett fulländat haha. Vi åt även lunch på Dubai's största hotell, Atlantis. Hur fint som helst stora delar av väggarna var ett akvarium fullt av olika slags undervattensdjur. Sen tog vi även det så kallade palmtåget tillbaka till själva stan, ut från palmön och då såg man hur många lyxiga villor och lägenheter som helst. Alla med egen tillhörande strand, palmer och även världens enda sjustjärniga hotell Burj Al Arab som utsikt.

Dubai Marina

Ett av mina favoritställen i Dubai var "Dubai Marina" som kändes ungefär som en blandning mellan New York med skyskrapor och Florida med lyxiga yachts och palmer. Nu bodde ju vi på hotell i Abu Dhabi men om jag skulle bott i Dubai skulle jag lätt välja ett hotell i det här området! Det var verkligen så himla fint och mysigt. Ett måste att besöka när man åker dit.

Kryddmarknad

Alla dessa oplanerade bloggpauser.. Men nu så, nu har jag en hel del inlägg med bilder från Dubai och Abu Dhabi på lager - trots att det var ca tre veckor sedan jag var där. Hur som helst så är ovanstående bilder från en kryddmarknad som jag och mamma hamnade på i den gamla delen av Dubai. Det var dock inte bara kryddor utan fanns en hel del hantverk, lampor, skor etc. Kändes exakt som marknaden från den andra Sex and the City filmen!

iDubai

VÄNNER! Från kylan till värmen i Abu Dhabi och Dubai och sedan tillbaka till kylan igen. Kom hem från en underbar resa torsdagnatt och har haft det fullt upp hela helgen men nu har jag tid att uppdatera. Ovan är endast ett fåtal bilder och är dessutom tagna med mobilen. Tog självfallet med mig systemkameran och mitt nya 50mm objektiv som jag använde flitigt så detta blir bara en liten teaser av vad som väntas i bildväg.

Time is running out

Har blivit jätteinne på att köpa ett timglas att ha i mitt rum, egentligen utan nytta men tillför lite mystisk klass över det hela ändå. Hittade idag på Zara Home där jag och Agnes alltid brukar gå in pga all underbar inredning. Vitt/silver/svart sand får det även gärna vara!